Nyhetsinlägg på Facebook Nyköping, Stockholm, Norrköping

Nyhetsinlägg på Facebook eller på webbplatsen

DC Communication Copywriting, Strategi, Webbdesign

Nyhetsinlägg på Facebook eller på den egna webbplatsen? Den ena behöver inte utesluta den andra. Båda kommunikationskanaler är effektiva om man nyttjar dem på rätt sätt. Allt är beroende på om företagets budskap, hur etablerat företaget är och målet med kommunikationen. Vi delar gärna med oss våra tips och råd om hur ni kan få ut effektiviteten i er kommunikation.

Nyhetsinlägg som ni har kontroll över

En viktig faktor är kontroll över den informationen som ni lägger ut på nätet. Det är på er webbplats som ni kan bestämma hur länge nyhetsinlägget ska vara tillgängligt. På Facebook är ni låsta till deras användarvillkor och algoritmer. Det kan ha sina konsekvenser för era nyhetsinlägg, artiklar och erbjudanden. Vi förespråkar i första hand att kommunicera med sina nyhetsinlägg via er webbplats. Den största anledningen är sökmotoroptimeringen. Genom en dynamisk webbplats förbättrar ni er placering på Googles organiska lista. Det finns många fördelar med att hamna på förstasidan vid en sökning. Kontakta oss så berättar vi mer.

Företagssida med nyhetsinlägg på Facebook

För nystartade företag är det vanligt att man börjar med en företagssida på Facebook. Det är ett kostnadseffektivt och ett enkelt sätt att bygga sitt varumärke och kommunicera med kunder. Med er företagssida på Facebook kan ni sedan leda mer trafik till er egen webbplats.

Bygg relationer med nyhetsinlägg på Facebook

Bygg relationer med era kunder med hjälp av er företagssida på Facebook. Genom att dela relevant information, länka till andras artiklar och kommunicera direkt via företagssidan. Det är god plattform för att samla information om vad dina kunder gillar att läsa. Denna information är värdefull för marknadsstrategiarbete.

En professionell webbplats

Nästa steg i processen är att bygga en egen webbplats där ni konverterar era Facebookinlägg till artiklar på er egen webbplats. Utifrån er marknadsstrategi fortsätter ni skapa innehåll och nyhetsinlägg som ni lägger upp på er webbplats och distribuerar innehållet i valda kommunikationskanaler. För företag som redan är etablerade är vår rekommendation att skapa en strategi för social mediemarknadsföring. Vi hjälper er att välja ut medier som passar er verksamhet och er webbplats.

Strategi för Nyhetsinlägg på Facebook och er webbplats

Ta tar fram en plan som omfattar hur ofta ni ska uppdatera era nyhetsinlägg. I planen inkludera strategi över hur ni kopplar Facebook till er webbplats. Kommunikationskanalerna ska fungera som en distributionskanal som driver in trafiken till er webbplats. Ni får större utdelning i längden genom att vara konsekventa i ert arbete med er webbplats, nyhetsinlägg och Facebook.

Vi hjälper våra kunder med:

Ta kontakt med oss. Vi gör det svåra enkelt!