DC Communication mätbara resultat med nyhetsinlägg

Mätbara resultat med nyhetsinlägg

DC Communication Copywriting, Strategi

Vi levererar mätbara resultat med nyhetsinlägg. Våra nyhetsinlägg konverterar besökare till värdefulla leads där ni får kontroll över de digitala kanalers prestation. En nöjd kund ringde till oss i veckan och berättade att det har ringt fler nya leads till företaget sedan vi lanserade deras nya hemsida. De har fått höra att de blev hittade via Google och nätet. Detta har resulterat i fler offerter och fler affärer där leadsen har blivit kunder. Investeringen för hemsidan och nyhetsinläggen kunde räknas hem redan efter två nya kunder. Med nyhetsinlägg skapar DC Communication marknadskommunikation där redaktionellt material publiceras och används i marknadsföringssyfte. Vi analyserar och mäter effekter, som vi använder för grund för vår optimering. Mätbara resultat med nyhetsinlägg levereras till kunden som kan se effekten av varje investerad krona.

Effekten av mätbara resultat med nyhetsinlägg

Resultatet är fler följare på både Linkedin och Facebook sidan. Samtidigt kan vi se en ökning av trafik till kundens hemsida. Vi har levererat statistik om vilken tid på dygnet som inläggen är lästa. Det underlättar för oss att veta när framtida inlägg ska publiceras. Ifall uppdateringarna och informationen kommer ut tider då ingen är inloggad försvinner de lätt i flödet. Den bästa effekten nås när olika kommunikationskanaler används och anpassas utifrån målet. T.ex. när nyhetsinlägg på hemsidan finns länkade till företagets Facebook och Linkedin. När läsaren klickar på inlägget hamnar dom direkt på kundens hemsida. Det ökar möjligheten för att läsaren blir intresserad och tar sig tiden att kontakta kunden. Ett tydligt resultat i SignSpectras fall.

Innehållet i våra nyhetsinlägg

Innehållet på hemsidan är en stor faktor som påverkar mätbara resultat med nyhetsinlägg. Våra copywriters skriver texter som är sökordsoptimerade, vilket innebär att Google rankar kundens hemsida högre i sin organiska lista. I SignSpectras fall har leadsen kunnat skicka offertförfrågningar direkt via hemsidan. VD/Grundare för SignSpectra Conny Johansson berättar att många kunder har valt att ringa och prata med dem direkt. Hans uppfattning är att innehållet på deras hemsida är kort och koncist. Fokus ligger på kundens behov och inte en massa branschtermer. Hemsidan är definitivt en viktig del av vårt varumärke och vår marknadsföring. Därför har vi låtit DC Communication både leverera hemsidan och kontinuerligt uppdatera den med nyhetsinlägg, säger Conny Johansson VD/Grundare SignSpectra.

Ovärderligt underlag

Framtida kommunikation handlar om att mäta och följa upp. Vi levererar mätbara resultat med våra nyhetsinlägg. Genom att komponera, analysera, optimera och mäta effekterna av vårt arbete skapar vi ett underlag som är ovärderligt. Statistik och siffror levereras till kunden som finns till grund för framtida strategiska beslut.

Träffsäker kommunikation

Vi skapar nyhetsinlägg och kampanjer där vi väver in inbjudningsprocess, lojalitetsprogram och kundvård. Det går att utnyttja alla för sig eller integrera för att hitta synergieffekter. Effekterna går att mäta i realtid. Kommunikationen med nya leads blir snabbare och mer träffsäker. Hemsidan är det första intrycket en potentiell kund får av företaget. Det är viktigt att den speglar branschen designmässigt och att den är professionell. Innehållet i form av texter är basen för en god sökmotoroptimering. DC Communications copywriters arbetar med viktiga sökord som är baserade på branschen och tjänsterna. Strategiskt väljer vi tillsammans med kunden vilka nyheter som läggs upp och vid vilken tidpunkt. Det har räckt med ett telefonsamtal där jag informerar kort om ämnet. Strax därefter har vi fått ett utkast för ett nyhetsinlägg med ett foto, berättar Conny Johansson VD/Grundare SignSpectra.